NU ÄR DET DAGS...

att  blogga. Var ett tag sedan, men jag har inte haft tid. Jobbet tar för mycket av min fritid. Ialla fall så har vi varit i Stockholm med Viktor. En mycket trevlig resa. Vi var på Gröna Lund och åkte massor av karuseller. Junibacken var en riktig höjdare, han satt tyst och bara kommenterade det han kände igen i sagorna. Annars så har han talets gåva. Från det att vi klev på tåget i Sundsvall tills att vi kom hem igen har munnen gått. Skansen var så där, men livrustkammaren tyckte han var roligt. Men inte jag. Det bästa med hotellet var skoputsmaskinen tyckte han. När vi såg en uteliggare på stationen i Sundsvall, så frågade han: Är han dålig? Nu har vi gjort den utlovade resan och nästa gång är det Nils som står på tur och därefter Elvira. Men det får vänta några år. Det kanske kommer fler barn under tiden. Vi kommer att få åka karusell tio år framöver, kanske.

Sten håller på att måla ladugården. Jag märkte inte ens att han hade målat en sida. Ikväll har vi gjort ett kort träningspass på Södra Berget. Gick inget vidare för jag har ont i ryggen. Sträckte mig när jag hjälpte till att resa partytälten hos Jenny och Magnus för snart 2 veckor sedan.

Imorgon skall jag börja kl 7 för målaren kommer. Går istället hem 4. Skall förbereda festen på lördag. Först skall vi på Selånger Marknad med E och K, därefter middag  och sedan Fia med Hutt. Jag tycker Jennys kattunge skall heta Knut.

Kommentarer
Postat av: jenny

kisse ungen är en tjej.... ju . kanske döper den till ulla ist...

2009-08-12 @ 20:50:46
URL: http://strandell.blogg.se/
Postat av: Annica

Eller Knutan? Ulla-Bulla, idag är min sista dag på jobbet, hur ska du fira det? =)

2009-08-13 @ 10:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0